CIY prosty wegański deser/napój owsiany


Odkąd zaczęłam trochę gorzej czuć się po wypiciu zwykłego mleka, zaczęłam szukać alternatyw, żeby móc zrobić je jakoś zastąpić. Mleko bezlaktozowe też nie zawsze dawało radę i mimo wszystko po nim też czasem źle się czułam. 
Zaczęłam więc powoli po kolei próbować sklepowych zamienników napoi podobnych do mleka, takich jak sojowe, ryżowe, kokosowe czy też owsiane. Do mleka sojowego miałam już kilka podejśc, ale naprawdę żadne z nich mi nie smakowało, którejkolwiek firmy bym nie spróbowała. Ma o prostu taki specyficzny smak i zapach, który mnie odrzuca. 

Natomiast jeśli chodzi o pozostałe wersje wymienionych napojów, całkiem mi posmakowały, a szczególnie zakochałam się w tym owsianym ♥ 

Jednak dużym minusem takich napoi jest ich cena, bo za litr zapłacimy 9-15 zł.
Dodatkowo wiele z nich jest mocno słodzonych i ma w sobie również inne mniej zdrowe składniki, takie jak aromaty, regulatory kwasowości i stabilizatory.
Tak więc warto czytać skład produktów, jakie kupujemy. Ja odkąd odrzuciłam całkowicie ze swojej diety cukier, mam mały wybór jeśli chodzi o tego typu napoje. No nie oszukujmy się, zdecydowana większość z nich jest słodzona. 
Najgorsze jest to, że często myślimy, że kupujemy coś, co jest dobre dla naszego zdrowia i jakoś przebolejemy to, że drogie i to jest okej. Ale producenci oszukują i do czegoś, co w zamyśle miało być zdrowe dosypują mnóstwo cukru, konserwantów i innych niepotrzebnych rzeczy. Nie dajmy się tak łatwo oszukać, bo płacić za coś, co jest drogie i tylko w zamyśle miało być zdrowe, to już przesada!


Dlatego właśnie zaczęłam szukać własnych domowych sposobów jak odtworzyć ten mój ukochany napój owsiany ♥ I właśnie tym sposobem się z Wami dziś podzielę + pokażę jak zrobić z tego napoju pyszny deser - 100% dla wegan i 100% zdrowia.


PORCJA NA OK 0,5 L NAPOJU OWSIANEGO
♥  1 szklanka płatków owsianych
♥  2 szklanki wody
♥  erytrol/ksylitol (do smaku)


Zaczynam od tego, że do blendera wsypuję właśnie szklankę płatków owsianych. Mogą być górskie albo błyskawiczne, to nie ma znaczenia, bo i tak później je zblenduję.



Wlewam 2 szklanki wody, dosypuję trochę erytlolu.


No i blenduję!



I   g o t o w e !
Jeśli chcecie możecie jeszcze odcedzić drobinki płatków, ja tego nie robiłam, bo lubię jak napój ma je w sobie.

No i tak wygląda mój napój:





Teraz czas na wegański deser na bazie przygotowanego uprzednio napoju owsianego. 

Do szklanki z napojem wsypuję 2-3 łyżki nasion chia. 


tak wiem rozsypałam :P


Odstawiam na chwilę i co jakiś czas mieszam, żeby chia się zżelowały. Jak uznam, że już są wystarczająco namoczone, kroję na kawałeczki 4 daktyle, wsypuję słonecznik oraz borówki. 




Jak Wam się podoba taki deserek? Koniecznie dajcie znać w komentarzach i napiszcie czy chcecie więcej tego typu przepisów :)


CONVERSATION

25 komentarze:

  1. również nie piję zwykłego mleka od ładnych paru lat..
    z "mlek roślinnych" najbardziej uwielbiam migdałowo-ryżowe :)
    bardzo zaciekawił mnie twój sposób na ten napój z płatków owsianych, tak więc jutro koniecznie muszę wypróbować! bo dzisiaj już nie znajdę chyba otwartego sklepu :(

    zaczynam obserwować bo bardzo spodobało mi się tutaj :)


    zapraszam do siebie,
    http://vaasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post! Chętnie bym zjadła :)
    >>MÓJ BLOG<<

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo podoba mi się sposób w jaki przestawiłaś ten post jeju mega <3! mniam mniam znam podobny przepis i często po niego sięgam :)


    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł! na pewno kiedyś spróbuje!
    ---
    https://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. I like your blog and I follow you!
    This is amazing post! Thank you for sharing!
    I like your photos!
    Have a nice day, dear!

    OdpowiedzUsuń
  6. z chęcia wypróbuję! :)
    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  7. O ale pysznosci :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo wygląda naprawdę świetnie!♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. płatki owsiane bardzo lubię, muszę koniecznie wypróbować ten przepis ( a właściwie dwa przepisy) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. będę musiała tego spróbować,wygląda pysznie
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie. Też lubię sobie robić takie deserki, jednak ja często blenduję daktyle (po tym jak wcześniej zaleję je gorącą wodą na 30 minut). Smakują wtedy jak karmel ;)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda i dodatkowo świetnie się sprawdzają jako jedna z warstw w cieście ♥

      Usuń
  12. Mniam! :D Super przepis, muszę wypróbować :D
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię płatki owsiane, ale w takiej postaci jeszcze ich nie próbowałam.
    Nasz blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł, mnie również nie smakują te roślinne mleka. A chia mogę dodawać dosłownie do wszystkiego ;)

    Zapraszamy LIFEBYSISTERS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm.. muszę koniecznie taki zrobić <3
    Obserwuje :)
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń

statistics

Back
to top